Všeobecné obchodní podmínky
ve smyslu ust. § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění
Lektorka: Gabriela Opolková, IČO: 07085788 se sídlem Raškov 140, 789 64 Bohdíkov, (dále jen "lektorka").
I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále i "VOP") upravují práva a povinnosti smluvních stran
vyplývající ze smlouvy uzavřené mezi lektorkou a zákazníkem.
2. Zákazníkem se pro účely těchto VOP rozumí jakákoli osoba, která si u lektorky objednala službu.
3. Spotřebitelem se rozumí každý člověk, který uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak
jedná, a to mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého
povolání.
4. Službou pro účely těchto VOP se rozumí kurzy dle nabídky lektorky.
II. PROCES UZAVŘENÍ SMLOUVY
1. Smluvní vztah mezi lektorkou a zákazníkem vzniká na základě lektorkou potvrzené písemné či
elektronické přihlášky ke kurzu.
2. Lektorka se zavazuje, že dá nejpozději do 3 pracovních dnů na vědomí, zda přihlášku, resp.
objednávku potvrzuje či nikoli. Následně lektorka zašle zákazníkovi fakturu na částku kurzovného. Místo v
kurzu má zákazník závazně rezervováno po úhradě faktury na celkovou cenu kurzovného.
3. Úhrada částky dle předchozího odstavce tohoto článku se vztahuje na termín kurzu, který si
zákazník při přihlášení vybral.
4. V případě, že zákazník, po úhradě částky kurzovného dle odst. 2 tohoto článku, bude bez vážného
důvodu požadovat zrušení nebo změnu termínu kurzu za jiný než ten, který si při přihlášení vybral, bude
postupováno dle ust. čl. VI. těchto VOP. Vážným důvodem se pro účely těchto VOP rozumí dočasná
pracovní neschopnost, a to ve smyslu příslušných právních předpisů. Případné vážné důvody je zákazník
povinen prokázat, v opačném případě k nim nebude přihlíženo.
5. Pokud zákazník neuhradí fakturu do data splatnosti uvedeného na této faktuře nebo se do tohoto
data se lektorkou nedohodne na jiném datu úhrady, bude lektorkou jeho přihláška zrušena a místo v kurzu
bude postoupeno dalšímu zájemci.
6. Smlouva mezi lektorkou a zákazníkem je uzavřena okamžikem, kdy lektorka potvrdí zákazníkovu
objednávku.
III. ZPŮSOB A FORMY ÚHRADY SLUŽBY
1. Platbu za služby lze provést výhradně bezhotovostním převodem na bankovní účet lektorky,
přičemž platební informace budou zákazníkovi zaslány ve faktuře na jeho emailovou adresu.
2. Splatnost faktur (daňových dokladů i zálohových) je stanovena podle data kurzu na 1-21 dní ode
dne jejich doručení, a to ve smyslu ust. čl. X. těchto VOP.
IV. SPECIÁLNÍ PODMÍNKY PRO KURZY
1. Pro každý kurz nabízený lektorkou je stanoven minimální počet zákazníků. Při nižším počtu
zákazníků si lektorka vyhrazuje právo kurz nezahájit. V takovém případě bude zákazníkovi nabídnut kurz v
jiném termínu, případně mu budou vráceny veškeré již uhrazené peněžní prostředky zpět na bankovní účet.
2. V případě neúčasti zákazníka na kurzu nebo jakékoliv jeho části (tj. v případě zmeškání) neposkytuje
lektorka žádnou kompenzaci. Zákazník nemá zejména právo na zařazení do následujícího kurzu stejného
typu.
3. Nemůže-li se zákazník objednaného a uhrazeného kurzu zúčastnit, pak je oprávněn zajistit za sebe
náhradníka. Právě uvedené platí pouze v případě, že k zajištění náhradníka dojde ještě před zahájením
kurzu, nikoli v jeho průběhu, a to bez ohledu na to, zda se jedná o 1denní nebo vícedenní kurz.
4. Pro případ, kdy zákazník promešká více než jednu výukovou hodinu ze semestrálního kurzu,
maximálně však 2 výukové hodiny u semestrálního kurzu, má nárok na náhradní hodinu, kterou mu nabídne
po domluvě lektorka v jiných semestrálních kurzech s jiným tématem v aktuálním semestru. U ostatních
jednodenních kurzů po domluvě nabídne lektorka náhradní hodinu v jiném kurzu s jiným tématem
v aktuálním semestru. Není možné čerpat náhrady v dalším semestru/roce. Není umožněné vrácení peněz
pokud kurz začal.
V. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY ZE STRANY ZÁKAZNÍKA
1. V případě uzavření smlouvy distančním způsobem má zákazník, právo odstoupit od příslušné
smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů. Tato lhůta začíná běžet ode dne následujícího po dni, kdy byla
daná smlouva uzavřena (tj. ode dne následujícího po dni, kdy zákazník odeslal svou objednávku lektorce a
ta mu přijetí této objednávky potvrdila). Odstoupí-li zákazník v souladu s výše uvedenými podmínkami od
smlouvy, vrátí mu lektorka bez zbytečného odkladu, nejpozději do 7 dnů ode dne, kdy obdržela odstoupení
od smlouvy, uhrazené peněžní prostředky, které od zákazníka v souvislosti s příslušnou smlouvou obdržela.
2. V případě, že bylo před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení od smlouvy ve smyslu shora
uvedeného již s poskytnutím služeb započato, nebude moci zákazník od této smlouvy odstoupit.
3. V ostatních případech se pro odstoupení od smluv bude postupovat podle příslušných ustanovení
občanského zákoníku.
VI. STORNO PODMÍNKY
1. Zruší-li zákazník svou účast na některém kurzu, pak mu vznikne povinnost uhradit storno v této výši:
• 14 kalendářních dní před zahájením kurzu: 0 %;
• Méně než 14 kalendářních dní před zahájením kurzu: 50 % z celkové ceny kurzu
VII. PORUŠENÍ SPECIÁLNÍCH PODMÍNEK PRO KURZY ZE STRANY
ZÁKAZNÍKA
1. V případě, že zákazník nedodrží podmínku aktivní účasti v kurzu (dle ust. čl. IV. odst. 5 těchto VOP)
nebo bude jakýmkoli jiným způsobem narušovat plynulý průběh kurzu, bude toto jednání považováno za
porušení smlouvy, uzavřené mezi zákazníkem a lektorkou, podstatným způsobem ve smyslu ustanovení §
2002 občanského zákoníku.
2. V případě, že zákazník svým jednáním ohrozí majetek nebo zdraví ostatních účastníků kurzu, lektorů
či lektorky, bude toto jednání rovněž považováno za porušení smlouvy podstatným způsobem a má lektorka
právo od smlouvy uzavřené s tímto zákazníkem odstoupit. Právě uvedené však nemá vliv na případnou
povinnost takového zákazníka k náhradě újmy vzniklé jeho protiprávním jednáním.
VIII. DŮSLEDKY ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
1. Pro případ, že zákazník zahájil své vzdělávání na některém z kurzů nabízených lektorkou, má se za
to, že již první absolvovanou výukovou hodinou přijal celé plnění poskytované lektorkou, což platí bez
ohledu na to, zda se jedná o jednodenní kurz nebo lekce ze semestrálního kurzu
2. Dojde-li k odstoupení od smlouvy uzavřené mezi lektorkou a zákazníkem poté, co zákazník zahájil
své vzdělávání na některém z kurzů nabízených lektorkou, nemá zákazník právo na vrácení žádné částky,
jelikož došlo ke zkonzumování plnění poskytnutého lektorkou.
IX. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, příslušná Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou
uvedeny na webových stránkách www.coi.cz.
2. Spotřebitelé jsou oprávněni použít platformu řešení sporů online k řešení spotřebitelských sporů, v
jazyce, který si zvolí. K právě uvedenému mohou spotřebitelé využít platformu dostupnou na webové
stránce https://webgate.ec.europa.eu/odr.
X. JAZYK UZAVŘENÍ SMLOUVY, ROZHODNÉ PRÁVO, MÍSTO SUDIŠTĚ
1. Veškeré smlouvy uzavírané mezi lektorkou a zákazníkem jsou uzavírány v českém jazyce a právní
vztahy z takových smluv vyplývající, jakož i právní vztahy vyplývající z těchto VOP se budou řídit výhradně
právem České republiky.
2. Lektorka a zákazník se v případě sporů týkajících se závazků z jejich smluv (či těchto VOP) nebo
týkajících se právních vztahů, které vznikly v souvislosti s takovými smlouvami, vyvinou přiměřené úsilí řešit
tyto spory vzájemnou dohodou. Pro případ, že tyto strany nebudou schopny vyřešit svůj vzájemný spor
dohodou, pak jsou k rozhodování sporů pravomocné soudy České republiky. Pravomoc jiných soudů se
nepřipouští.
XI. DORUČOVÁNÍ
1. Veškerá písemná komunikace mezi lektorkou a zákazníkem bude probíhat elektronicky na emailové
adresy, které si tyto strany při uzavření smlouvy sdělí, přičemž smluvní strany uznávají autenticitu takto
odesílaných zpráv. Zprávy odeslané na uvedené emailové adresy se považují za doručené dnem, kdy byly
úspěšně odeslané na danou adresu.
2. Pro případ, že nebude možné doručovat elektronicky prostřednictvím emailových adres, pak si
strany budou doručovat příslušné písemnosti prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb, a to na
adresy uvedené v záhlaví příslušné smlouvy.
XII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Lektorka si vyhrazuje právo VOP jednostranně změnit a informovat o tomto včas a bez zbytečného
odkladu, a to upozorněním na svých webových stránkách.
2. Zákazník objednáním služeb nebo zboží stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, a že s nimi bez
jakýchkoli výhrad souhlasí.
3. Zákazník je seznámen se skutečností, že služby jemu poskytované jsou určeny výhradně pro něj a
nesmí poskytování služeb postoupit třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu lektorky. zákazník
bere na vědomí, že veškeré učební materiály, které mu budou poskytnuty v průběhu některého z kurzů jsou
duševním vlastnictvím lektorky a podléhají autorskoprávní ochraně.
4. V případě, že se kterékoli ustanovení těchto VOP stane neplatným či nevymahatelným, nebude to
mít vliv na platnost či vymahatelnost ostatních ustanovení.
5. Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 1.8.2025
.